Eerste officiële werkdag - Reisverslag uit Ndola, Zambia van Renée Oosterholt - WaarBenJij.nu Eerste officiële werkdag - Reisverslag uit Ndola, Zambia van Renée Oosterholt - WaarBenJij.nu

Eerste officiële werkdag

Door: Renée Oosterholt

Blijf op de hoogte en volg Renée

20 Februari 2014 | Zambia, Ndola

Vanmorgen om 06:30 ging de wekker.. Pfff, we hadden er behoorlijk wat moeite mee om uit bed te komen.. De vliegreis was erg vermoeiend en gisteren hebben we met veel kinderen en medewerkers van de organisatie kennis gemaakt. Alles maakte behoorlijk veel indruk.

Vandaag zijn we samen met Jack (medewerker van de organisatie) de straat op geweest om kennis te maken met een aantal straatkinderen. De kinderen vertelden ons heftige verhalen die voor ons westerlingen moeilijk te bevatten zijn. Tijdens het gesprek bleven de kinderen aan flesjes en doekjes snuiven. De kinderen snuiven een combinatie van benzine en lijm om 'het hoofd leeg te maken en tot rust te komen'. Wij hebben zelf ook even mogen ruiken. Wat een heftige geur!

Wij hebben ook kennis gemaakt met een meisje die samen met haar baby op straat leeft. Dit raakte me diep. De moeder vertelde dat de baby honger had. Wij zagen dat de baby zand at...

Morgen gaan we samen met een medewerker de eerste spullen kopen van het ingezamelde geld: stoelen, kastjes en verf. In het centrum voor de jongens hebben ze namelijk vier versleten (en dan bedoel ik écht versleten) sofa's, geen kasten waardoor de kinderen nergens hun spullen kunnen opbergen en de muren zijn erg vies (daarom de verf!:). De organisatie is erg blij dat wij iets voor hun willen betekenen. Ze bedanken ons wel 50x op een dag.

Nu gaan wij slapen. Het is 21:30 geweest en de wekker gaat morgen om 06:30.

Welterusten!

• 20 Februari 2014 - 20:36

Jennifer:

Ik ben blij om te horen dat jullie iets kunnen betekenen voor de organisatie, in eerste instantie in de praktische zin van het woord. Maar ook dat is nodig. En de eerste indrukken zijn gemaakt. Succes! Enne, verf ze :)

• 20 Februari 2014 - 21:00

Angelique :

He dames , heftig wat jullie al allemaal in 1dag meemaken . Leerzame tijd voor jullie . Groetjes angelique

• 20 Februari 2014 - 22:12

Anton Van Boesschoten:

Wees blij dat je hiervoor gekozen hebt. Het zijn hele heftige indrukken die op je af komen. Probeer er een beetje afstand van te nemen anders wordt je te zeer erin betrokken en kan je niet meer doen waarvoor je gekomen bent. Heel veel succes alle 3. Ik vind het heel dapper. Anton

• 21 Februari 2014 - 07:35

Nikie:

Wauw wat heftig....geweldig.dat jullie hier voor hebben gekozen heel mooi !
    Moet heel aangrijpend voor jullie zijn....X. en.pas goed. Op jullie zelf

• 21 Februari 2014 - 22:00

Iris:

Hey Renée, wat een ervaringen , nu al! Mooi om jullie zo te kunnen volgen, maar moest wel even een traantje wegpinken, heftig!! Heel veel succes!!

• 22 Februari 2014 - 09:58

Hennie :

Ha Renee, heftig allemaal. Probeer ook te genieten. Heel veel succes.

• 22 Februari 2014 - 20:03

Renée:

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad heftig om te zien en moeilijk te bevatten. Maar wel erg interessant en leerzaam voor ons. Naast de heftige dingen, maken we ook veel leuke dingen mee en genieten we erg van deze ervaring!

Liefs,

Renée

Renée

Maandag 17 februari vertrek ik samen met Laura en Chantal naar Kitwe te Zambia. Wij zullen 8 weken gaan werken bij de organisatie 'Friends of the Street Children'. Na deze 8 weken zullen we nog 1 week in Zambia blijven om de Victoria Falls en Kafue National Park te bezichtigen en de laatste week zullen we doorbrengen op Zanzibar! # ZIN IN !!!:D

Actief sinds 13 Feb. 2014